Dins la vilo de Vau-Verd, de cous de prouvençau soun prepausa despièi l’annado 1997, d’en proumié au Cèntre Culturau Roubert-Gourdon, pièi l’assouciacioun Sian d’Aqui fuguè creado pèr prene la seguido emé lis afouga de la lengo nostro, aguènt Anoliso Chevalier pèr cabiscolo. Li cous an persegui à la pichoto salo proche la garo pièi dins la salo Foucaran souto lis areno en 2010. Se debanon lou dilun, de setèmbre à jun, pèr tóuti, coumençaire o counfierma.
L’assouciacioun es devengudo « Escolo felibrenco » en 2016, valènt-à-dire afihado au Felibrige, mouvamen pèr apara la lengo e la culturo d’O, crea pèr Frederi Mistral e sis ami en 1854.
Lis escoulan atravali fan soun proun pèr participa à mant’uno manifestacioun à l’entour de la lengo e di tradicioun prouvençalo, lengadouciano, camarguenco.
Chasque an, lou proumié de mai, ourganison un marcat artisanau prouvençau, sus l’avengudo Victor-Hugo, davans lis areno, en mai de dos sourtido « Naturo e descuberto » e un’ autro un pau mai culturalo pèr descurbi de ciéuta e sis us e coutumo. En fin d’annado, la vihado calendalo acampo soun mounde emé de pichoto pèço de tiatre, de cant e de musico de Nouvè, e bèn segur la tastadisso di 13 dessèr, pèr passa un moumen agradiéu ensèn.
Genèse de Sian d’Aqui
Les élèves de Sian d’Aqui, le 26 avril 2023
Dans la ville de Vauvert, des cours de provençal sont proposés depuis l’année 1997, d’abord au Centre culturel Robert-Gourdon, puis l’association Sian d’Aqui fut créée et prit la suite avec les passionnés de la « lengo nostro » avec Annelyse Chevalier, comme professeur.
Les cours se sont poursuivis dans une petite salle à côté de la gare, puis à la salle Foucaran sous les arènes en 2010. Ils se déroulent le lundi de septembre à juin, pour tous, débutants ou confirmés.
L’association est devenue « École félibréenne » depuis 2016, c’est-à-dire affiliée au Félibrige, mouvement de défense de la langue et de la culture d’Oc, créé par Frédéric Mistral et ses amis en 1854.
Les élèves travailleurs font leur possible pour participer aux nombreuses manifestations autour de la langue et des traditions provençales, languedociennes et camarguaises.
Chaque année, le premier mai, ils organisent un marché artisanal provençal, sur l’avenue Victor Hugo, devant les arènes, en plus de deux sorties « Nature et découverte » et une autre un peu plus culturelle pour découvrir des villes et leurs us et coutumes. En fin d’année, la veillée de Noël rassemble tout ce petit monde, avec de petites pièces de théâtre, des chants et de la musique de Noël et bien sûr la dégustation des 13 desserts, pour passer un moment agréable ensemble.