Lou coustume d’Arle
Lou pourtamen dóu coustume arlaten fuguè rebandi pèr Frederi Mistral, fin dóu siècle dès-e-nouven, èro un de signe de l’identitat culturalo de la Prouvenço.
Soulet, lou coustume d’Arle, carga pèr li femo de tóuti coundicioun, a travessa la Revoulucioun e a countunia de changa d’un biais naturau.
Aquéu coustume se destrìo d’en proumié emé uno couifo epecialo que necessito d’aguè li péu long, pode èstre un riban, uno gravato o un nous de dentello.
Demié li peço que coumpauson aro l’abihamen e marco soun elegànci, i’a la capello, plastroun de dentello de formo d’un trapèzi, uno pouncho de formo carrado, uno èso e uno jupo de touto meno de teissut segoung li circounstànci. De segur i’a li beloio : coulas, crous, fivello, pendènt, brandanto, bago, agrafo de mantèu, crouchet d’argènt pèr pendoula li clau de l’oustau….
Le costume d’Arles
Le port du costume arlésien fut relancé par Frédéric Mistral, à la fin du 19° siècle, c’était un signe de l’identité culturelle de la Provence.
Seul, le costume d’Arles, porté par les femmes de toutes conditions, a traversé la Révolution et a continué d’évoluer d’une façon naturelle.
Ce costume se distingue premièrement avec une coiffe spéciale qui nécessite d’avoir des cheveux longs, cela peut être un ruban, une cravate ou un nœud de dentelle. Parmi les pièces qui composent actuellement l’habillement et signe son élégance, il y a la chapelle, plastron de dentelle en forme de trapèze, le châle carré, un corsage ajusté et une jupe de toutes sortes de tissus selon les circonstances.
Bien sûr, il y a les bijoux : bracelet, croix, pendants, pendeloques, bagues, agrafes de manteaux, crochet d’argent pour suspendre les clés de la maison…
Lis escoulan de Sian d’Aqui mars 2024