LA RÈINO DÓU FELIBRIGE
Es lou laureat di Jo Flourau, que se debanon chasque sèt an, qu’a lou privilège de faire la causido de la Rèino dóu Felibrige, titre ounourifi que gardara sèt an.
Despièi la Santo Estello de Brageira de 2018, la Rèino Adeline Bascaules-Bedin es esta causido pèr Miquèu Maffrand di Nadau, es óuriginàri de Gascougno e danso emé lou group Li Pastourello de Camplan.
Es embassadouiro di Païs d’Oc, de la culturo e de la lengo, pourto lou coustume de sa regioun, lou coustume de païsano de la valèio de Camplan dins Pirinèu.
La Rèino prend plaço à la drecho dóu Capoulié, van de coutrìo perd lis acamp o manifestacioun, prend la paraulo pèr la taulejado de la Coupo, quauqui fès autre, presido la Cour d’Amour de la Santo Estello, espetacle eireta di Troubadour ounte se mesclon musico, danso, cant e pouësìo.
LA REINE DU FELIBRIGE
C’est le lauréat des Jeux Floraux qui ont lieu tous les sept ans, qui a le privilège de choisir la Reine du Félibrige, titre honorifique qu’elle gardera sept ans.
Depuis la Santo Estello de Bergerac en 2018, la Reine Adeline Bascaules-Benin a été choisie per Michel Maffrand dit Nadau, elle est originaire de Gascogne et danse dans le groupe des Pastourelles de Camplan.
Elle est ambassadrice des Pays d’Oc, de la culture et de la langue, elle porte le costume de sa région, le costume de paysanne de la Vallée de Camplan dans les Pyrénées.
La Reine prend place à la droite du « Capoulié », ils sont ensemble pour les assemblées ou autres manifestations, elle prend la parole pour le banquet de Coupo et pour d’autres occasions, elle préside la Cour d’Amour de la Santo Estello, spectacle hérité des troubadours où se mélangent musique, danses, chant et poésie.
Lis escoulan de Sian d’Aqui
Juliet 2023